dinsdag 8 september 2015

Een simpel A-lijntje... De droomfabriek!

Het heeft even geduurd; maar hier is het eerste getest-en-goedgekeurde patroontje!
Aangezien er binnen 3 maand een klein meisje bijkomt bij ons in de familie, heb ik veel ideeën, en vooral veeleer goesting om zelf aan te slag te gaan.

Hier haalde ik een super patroontje voor een simpel jurkje! Ideaal in de winter met een pulleke en legging onder; en in de zomer gewoon met een leuk pamperbroekje! Ik ben fan!

Het was even zoeken hoe het ineenzat met de splitsing onder de okseltjes, maar het is gelukt!
(Ik werkte wel af met een bias onderaan, geen gedoe met omzomen. Let wel op dat je dan geen 2cm naadwaarde onderaan bijrekent! die hen je nl enkel nodig als je omzoomt ;) )

Stofje; Soft cactus
Een leuk maatje 56!

Stofje; gehaald bij Madeline de Stoffenmadam
Iets groter, maatje 68.

Even later zag ik op Facebook het grandioze idee om het patroontje anders in elkaar te zetten! Nl met een opening aan de rechterkant; dat het eigenlijk een overslagjurkje wordt! IDEAAL! Gedaan met het geprul onder de oksels, en het is nog gemakkelijker aan te trekken ook. Hieronder het resultaat;

Stofje gehaald in de stoffenstraat; Timeless Treasures. 

Hoe ga je te werk als je het op deze manier wil doen? 
1. Teken het voorpand 2x zoals normaal.
2. Teken het achterpant met 2cm extra aan de rechterkant. (LET OP; als je dus je patroondeel op de achterkant van de stof legt zit de 2cm extra aan de linkerkant!)
3. Naai nu het voor- en achterpand van de buitenstof aan elkaar aan de 'middennaad' (Let hier ook op dat de 2cm extra aan de buitenzijde zit)
4. Doe hetzelfde met de voering (binnenstof)
5. Leg nu de Buitenstof en binnenstof met de verkeerde kanten op elkaar en naai volledig roodomrond. Laat een keergat van +-5cm. (ik vond dit handig in de zijnaad)
6. Keer heel de boel om, en naai nogmaals rondomrond. 
7. Zet de 2 bovenste knoopjes erop. (ik gebruikte gekleurde kamsnaps)
8. Zet de knopjes aan de zijkant erop. (Ik gebruikte simpele drukkertjes)
9. KLAAR!

Simpel; toch?
Allesinds; op deze manier staan er nog 4 op de planning! (Maatje, 56-62-68 en 74, hèhè!)

Moesten er mensen zijn die het niet helemaal begrijpen; laat maar horen. Aangezien er nog genoeg op de planning staan kan ik wel eventjes een foto-tutorial ineenflansen!

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten