dinsdag 8 september 2015

Leggings, leggings en nog eens leggings! (en ook wel een beetje mutsjes...)

Ik had nog een hoop tricot-restjes liggen. Waar Kruipt niet veel stof in? is niet veel werk? en is toch handig om met grote aantallen in huis te hebben!

Het ideale patroon voor een babylegging was volgens velen die van Emma en Mona.
Hiermee ging ik dan ook maar aan de slag. En... Inderdaad. Ideaal patroontje!

Heel erg snel klaar, kruipt weinig (lees, eigenlijk gewoon bijna géén!) stof in en als je ze op gekochte leggings legt komt de maat en de pasvorm helemaal overeen!
Ik ging aan de slag met restjes (niet echt mijn favoriete stofjes maarja, ik moest het toch eerst uittestten zeker?).
Hier het resultaat!

Hebben jullie de fout ook al gezien? HAHA! inderdaad; ik knipte de stof van het groene broekje in de verkeerde richting... Achja, geen haan die er om kraait? en indien wel is het die haan zijn probleem en niet het mijne, hèhè!

Ik had nog een paar restjes over; en maakte er de mutsjes mee via deze link. tekeDiegene die goed keek merkte dat het groene dubbele-knoop-mutsje niet via de link te vinden is. Inderdaad; ik tekende het zelf adhv de maten van de andere mutsjes. Als er toch geïnteresseerden zijn scan ik het wel eens in. ik heb het nl bewaard!
(Ah ja , zeg nu zelf, er is toch geen beter restjesidee dan dit?)

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten